Fredagskväll

Förra fredagen gjorde jag Sthlms gator osäkra. Jag bögade runt så mycket jag kunde och kände mig, precis som Björn Skifs på Allsången, vild och vacker MEN också fattig och eländig. Den här fredagskvällen är något annorlunda. Jag har nyss kollat på en av mina absoluta favoritfilmer Tillsammans och nu lyssnar jag på soundtracket till min alltimefavorite Fucking Åmål. Det verkar alltså som att det blir en lugn kväll i Valbo, som sig bör, i Moodyssons och därmed nostalgins tecken. Mitt pojkrum är fullt av skivor, affischer och bilder som får mig att minnas hur livet var för en sisådär 10 år sedan. Det gör mig alltid glad. Då såg praktiskt taget alla mina helgdagskvällar ut såhär: Innehållslösa och för all del befriade från drama men även befriade ifrån all form av stimuli. Inget är liksom på riktigt här i pojkrummet.
Mitt liv är en bubbla
Jag är fortfarande vacker och fortfarande fattig. Det är verkligheten. Jag fick mitt slutliga antagningsbesked ifrån studera.nu för några timmar sedan. Nu väntar jag bara på att utbildningen och ytterligare en ny period i mitt liv ska börja. Det här är bara nostalgisk rehab.

Kommentarer
Postat av: linaa

hellre fattig o lycklig en rik o olycklig;)

2009-08-09 @ 12:10:28
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0