Money makes my world

Jag fördriver eftermiddagskvällen med att läsa folks bloggar. Det slog mig plötsligt när jag desperat sökte efter nya inlägg - jag hittade ett mycket intressant och informativt hos Bobby - att jag ju faktiskt kan passa på att skriva ett inlägg själv! Sedan jag skrev sist har min utbildning på lärarprogrammet kommit igång. Det innebär naturligtvis en hel massa nytt i mitt liv men det viktigaste, i alla fall kortsiktigt, är att jag har fått en inkomst igen! I måndags kom mitt första studiebidrag och igår kom min enda, magra lön från slaveriet från Trosförsäljnings-skiten jag sysslade med i somras. Det ökade min reella inkomst med hur många tusen som helst vilket förstås inte är så svårt med tanke på att jag levt på "kärlek och franska brö'n" (Mama) hela sommaren. Naturligtvis är det skönare än bra sex att äntligen ha pengar! Det känns också bra med lärarutbildningen och allt som följer med den: I alla fall nu efter mindre än en vecka. Jag tror att det nog blir bra med hela karriär-grejen. Ikväll ska jag ladda min nyinköpta MP3 (min gamla gick sönder igår), kolla på De halvt dolda som jag också köpte nyss och som jag har längtat efter samt att jag tänkte betala hyran med de pengar jag nyss har fått. Kanske är det f ö en av de sista gångerna jag betalar hyra till Conny. Man vet aldrig men det är inte omöjligt att jag lämnar Huddinge inom en snar framtid! Lev väl, kamrater!

Kommentarer
Postat av: EDA

Hej söta!

2009-08-28 @ 11:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0