På't igen

För drygt 7 timmars registrerade jag mig på en utbildning på Stockholms Universitet för tredje gången i mitt liv. Den här gången är det alltså ett 4-årigt program som gäller: Lärare med svenska/svenska som andra språk åk F-6. Det första momentet, Språk och lärande (tror jag att det heter), verkar mer fullspäckat än vad jag kommer ihåg det första momentet på t ex Pedagogik 1 som. Det innehåller dessutom ungefär 2 veckors VerksamhetsFörlagdUtbildning. Naturligtvis är det praktiken jag ser mest fram emot. Även om jag aldrig har läst på ett lärarprogram förut känns det som att jag kan det där med teori. Det känns lite konstigt att jag inte ska vara en SoTare det här året. Att inte ha måndagsuppvärmning, att inte träna på att släppa ner käken och axlarna och att inte repa på alla möjliga projekt.. men det är det här jag kan och när det är klart är jag lärare. Det lockar på något vis. Något som lockar på alla vis är att jag lämnade studieförsäkran idag och att c a 10 000 kr nu är inom räckhåll. Dessutom har Lloyd fått en replokal vid Norra Station någonstans. Det ska bli spännande att se vart, till att börja med, den här hösten leder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0