Stockholm Pride 2009

Jamen dåså
Då var årets Pridefestival över (I alla fall för min del). Jag har faktiskt haft en ytterligt trevlig festival. Nu är jag riktigt slut - som sig bör - efter ett par riktiga roliga dagar i Sthlm Gay City. Min Pride-vecka inleddes i onsdags då Parken invigdes med folköl utanför Buren och sedermera starköl på Carmen. Torsdag var en "reunion-dag" för SoT! Åtminstone var det en reunion för oss sammanlagt 7 personer från den gamla, älskade klassen som firade Pride. Jag firade först med Den lugna halvan i Parken och sedan med Den vilda halvan på Mosebacke. När vi, efter Mosebacke, stod och väntade vid Slussen på en nattbuss till Bagis dyker en manlig bekant, som f ö är Mr Sweet 16s bästa vän, ifrån Gävle plötsligt upp. Han sitter helt otippat vid just den busshållplats där jag just den här kvällen av en ren slump bestämt mig för att vänta. Efter att ha blivit knäckt av sitt ex på F12 blev denna man, som jag hittills bara har känt ytligt, så överlycklig över att se mig att han hånglar upp mig. Vi hånglade även dagen efter på Citykrogen och höll handen när vi strosade längs Vasagatan. Han bjöd mig på en muffins på Sleven och även om han inte vågade stå för vem han var när det kom ett klassiskt kaxigt grabbgäng och kaxade på klassiskt hjärndött manér gjorde han ändå min Pride-vecka till ett vackrare minne än vad jag trodde för en vecka sedan. Idag var det Parad. Jag gick med BJ och det var dans bort i vägen... Bifogar en bild som ligger på QX.se. Det är jag i grisrosa piket bredvid BJ i korallblått och det jag håller i handen är en Bajen-mössa på en solfjäder.

Pride is a magical time


Kommentarer
Postat av: Eda

Kom tillbaka till sthlm darling...

2009-08-03 @ 23:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0