Visorna

Nina Ramsby ur datorn på den slitna stolen som står bredvid min gamla säng där jag ligger
Med ögon känsliga för grönt som hon gör nästan bättre än originalet ger mig inspiration till att skriva lite.
Det har sagts någon gång att tristess är bästa förutsättningen för kreativitet och det är nog så. Jag känner mig aldrig så kreativ som när allt är lugnt. Allt är lugnt, näst intill dött, här i pojkrummet i Södra Norrland... men det är inte dött. Jag väntar fortfarande på att en ny period i mitt liv ska börja. Tills dess försöker jag allt jag kan att leva i det vakuum som är livet just just nu. Ibland är det vemodigt men för det mesta är det precis som nu i Valbo: Det är en egen, världsfrånvänd värld. Om ungefär 2 timmar ska jag träffa en gammal gymnasiekompis. Det är ungefär det jag gör här i Gästrikland. Visst har det sin charm och visst är det jag men det är ett undantagstillstånd. Jag hoppas ni förstår det.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Det är så sant som det är sagt. Tristess är bästa förutsättningen för kreativitet. Se på mig, här på Danderyd liksom. Älskar dig vännen. Är kanske lite B att säga i en bloggkommentar, men wtf. Puss

2009-08-13 @ 19:06:08
URL: http://xaraktira.blogg.se/
Postat av: Domedagsludret

Hallå, update babe!

2009-08-16 @ 13:22:51
URL: http://xaraktira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0