MJ

Jag gör som så många andra inatt och sörjer Han som alla älskade att hata. Samtidigt frågar jag mig, som så många andra, om detta bara är (ännu) ett makabert PR-trick eller om det faktiskt är sant: Är Wacko Jacko död? Jag har alltså inte lyssnat på King of pop sedan början av 90-talet. Ändå blev jag ledsen på riktigt när jag läste att han var död. Så nu sitter jag här i juni-natten, som den hycklare jag är, och bryr mig om en gammal idol för första gången på mycket länge. Först nu när han är borta lyssnar jag på hans fantastiska Dangerous och fattar att den faktiskt är fantastisk. Något som Darin försökte förklara för mig och resten av sina fjortis-fans redan för 5 år sedan. Då förstod vi ingenting, då hade vi glömt men nu kanske jag och fjortisarna fattar: Han var stor - på riktigt - och nu är han död... på riktigt.

F ö trodde jag att inledningslåten på Dangerous, den grymt 90-talsfunkiga Jam, handlade om sylt när jag var liten. Jag var smart redan då.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0