Något mer

Jag önskar att jag hade något riktigt roligt att skriva.
Kanske hade det också varit spännande om jag hade haft något riktigt läskigt att berätta om: Även om det verkligen inte är något jag önskar mig.
Faktum är att just nu är inte mitt liv särskilt spännande. Det är väl bra i och för sig att jag inte tvingas skriva om mitt tumultartade och dramatiska liv men lite tråkigt är det ju. Jag längtar efter lite ordning och, utan att hymla alls, efter pengar. "Pengar är det enda den fattige har" brukar mamma säga och som vanligt har hon rätt.  Enligt någon slags institut - jag kommer inte ihåg vilket - har jag varit fattig hela livet och även om jag vet att pengar inte är allt underlättar de onekligen livet. Så just nu är jag glad över att vara en fri människa samtidigt som jag ber om lite... mer, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0