Nämenoj

Va' längese'n det var jag skrev på den här bloggen! :) Jag har faktiskt varit mer aktiv på den officiella Lloydbloggen de senaste veckorna än vad jag har varit här. Vad det beror på vet jag inte riktigt men kanske är det för att musiken och skolan tar upp all min tid just nu och att det därför, lite skrämmande, blir lite o-intressant att skriva något på en privat blogg. Jag tänker dock inte följa trenden och lägga ned min blogg... i alla fall: "Nämenoj" är ett favorit-uttryck hos mig. Det kommer ursprungligen ifrån en av mina gudinnor Emma Härdelin. Som ni kan läsa på Lloydbloggen skapade vi i helgen en s k International Boost Bouncer, den tredje i raden, baserat på en polska som jag har efter (som man säger) Emma och Garmarna - Min man. I ALLA FALL: När jag träffade Emma på Delsbostämman 2007 och berättade för henne att hon var den bästa sångerskan i Sverige skrattade hon på ett fantastiskt sätt och utbrast på ett lika fantastiskt vis "Nämenoj". Folk tror f ö att jag är bisexuell när jag pratar om Härdelin-döttrar i allmänhet och Emma i synnerhet. Så är dock inte fallet. Jag håller ikväll på att förbereda mig inför en muntlig tenta om barns språkutveckling som jag har imorgon bitti kl 9. En av böckerna där handlar om kultur och social identitet. Det är vad jag tror att sexualiteten också handlar om. Nu tror jag att har knutit ihop säcken väl så nu ska jag diska och packa inför resan som jag gör hem till Gävle över helgen imorgon eftermiddag. Vi ses och hörs!

Kommentarer
Postat av: Eda

Nä precis för om du va Bi så skulle du väl gifta dig med mig?! :O

2009-10-01 @ 22:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0